Monday 12 March 2018

Tiada Arah Jodoh Kita

Slot Akasia TV3 = Tiada Arah Jodoh Kita
Pukul 7.00pm ( Isnin hingga Jumaat)Pelakon : Shukri Yahaya, Aprena Manrose, Hafeez Mikail, Erwin Dawson, Mustaqim Bahadon, Azar Azmi, Livonia Ricky, Dian P.Ramlee, Aleza Shadan, Azhar Amir, Farisha Irwayu dan ramai lagi
Sinopsis :
Afia Awliya (lakonan Aprena Manrose) setia menanti kepulangan kekasih hatinya, Fayyad Syakir (Erwin Dawson)  yang menuntut di luar negara. Kebahagian yang diharapkan, tetapi kekecewaan pula yang diterimanya. Sebaik sahaja pulang, Fayyad telah meminta Afia untuk berkahwin dengan rakan baiknya bernama Megat Wakeel. Wakeel tidak akan hidup lama dan menunggu detik untuk kembali kepada penciptanya.

Tatkala jiwa itu sarat dibanjiri rindu pada yang telah pergi, dia dihujani dengan dua lamaran. Fayyad kembali menagih janji lama. Aathif pula... Kenapa tiba-tiba dia boleh ada dalam kisah hidup Afia?“I’m back! Saya akan gantikan bahagia awak yang hilang, Pia.” Fayyad Syakir.
“Saya akui saya tak pandai jaga hati orang. Tapi... saya nak jaga hati awak!” Megat Aathif.

Pandangan saya :
Sudah lama sebenarnya tidak mengikuti drama di slot Akasia jam 7.00 malam di TV3. Namun entah bagaimana telah terpaut pula dengan kisah Tiada Arah Jodoh Kita.

Cerita yang menarik. Meskipun punya kisah cinta yang rumit. Sakit sebenarnya apabila orang yang mula dicintai pergi selama-selamanya menghadap Ilahi. Meskipun ada yang menunggu dan sudi mengganti, tetapi hati bukanlah boleh ditukarganti semudah ABC.

No comments:

Post a Comment